Elintarvikealan yritykset menestyivät jälleen Sustainable Brand Index™ 2025 -tutkimuksessa
Julkaistu:
Julkaistu:
Sustainable Brand Index™ -tutkimus kartoittaa vuosittain kuluttajien mielikuvia yritysten ja brändien vastuullisuudesta. Kärkisijaa pitää Elovena. Tämän lisäksi Top 30 -listalta löytyy seitsemän muutakin ETL:n jäsenyritysten brändiä .
Sustainable Brand Index™ 2025 -tutkimuksen tulokset julkaistiin maanantaina. ETL:n jäsenyritykset brändeineen pärjäsivät tutkimuksessa erinomaisesti.
Elovena säilytti paikkansa Suomen vastuullisimpana pidettynä brändinä. Kyselyyn vastanneet 10 000 suomalaista nostivat vastuullisimpien brändien kärkikymmenikköön Elovan lisäksi Valion (2. sija) ja Fazerin (7. sija). Top 30 -listalta ylsivät myös Myllyn Paras (11.), Vaasan (17.), Kokkikartano (20.), Myllärin (21.) ja Oululainen (24.) brändit.
Kokonaisrankingin lisäksi brändien vastuullisuusmielikuvaa arvioitiin 27 eri kategoriassa. Juomien kategoriassa vastuullisimman brändin tittelin nappasi Paulig.
Liitossa iloitaan jäsenyritysten brändien menestymisestä, sillä suomalainen elintarviketeollisuus on tehnyt pitkäjänteisesti työtä vastuullisten toimintatapojen edistämiseksi. Alan brändien menestyminen kuluttajien vastuullisuusmielikuvaa mittaavassa tutkimuksessa kertoo, kuluttajat tunnistavat yritysten ponnistelut.
Sustainable Brand Index™ on Euroopan laajin riippumaton vastuullisuusmielikuviin keskittyvä bränditutkimus. Suomessa tutkimuksessa arvioitiin yhteensä 248 brändiä, jotka valikoituvat kyselyyn markkinaosuuden, liikevaihdon ja tunnettuuden perusteella.
Kuva: Mostphotos
Uutiskirjeemme kertoo elintarvikealan tärkeimmät kuulumiset